18 mrt 4 Tips voor een succesvol pop-up event
Pop-up events zijn een efficiënte manier om producten, diensten of goede doelen onder de aandacht te brengen. Maar de organisatie ervan vraagt wel de nodige voorbereiding. Wij geven 4 tips om dit evenement in goede banen te leiden.
Wat is een pop-up event?
Pop-up events zijn tijdelijk events op een publieke locatie die worden gebruikt om een product of dienst te promoten. Ze verschijnen plots in het straatbeeld en verdwijnen weer na enkele uren of dagen.
Een voorbeeld van een pop-up event is een spontane catwalk in het midden van een drukke winkelstraat om een kledingcollectie in de verf te zetten.
4 Tips om een pop-up event te organiseren
Alles staat of valt met de locatie
Het succes van een pop-up event begint bij de keuze van de locatie. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk buzz creëren. Een locatie met veel toeschouwers is dus belangrijk. Steden als Brussel, Antwerpen en Gent zijn hiervoor perfect geschikt.
Maar denk ook aan de praktische kant. Is het mogelijk om alle technische voorzieningen ter plaatse te krijgen, zoals elektriciteit, audio, verlichting, WiFi… En is de locatie makkelijk toegankelijk voor bezoekers?
De locatie van een pop-up kan erg divers zijn: in winkelstraten, op parkings, op het strand, in een stadion, in een weide… De mogelijkheden zijn eindeloos.
Werk samen met partners
Je hoeft niet alleen een pop-up event te organiseren. Misschien zijn er wel partners die willen samenwerken.
Die samenwerking kan diverse vormen aannemen:
- Een shop-in-shop pop-up
- De promotie van complementaire producten
- Het leveren van materiaal in ruil voor zichtbaarheid
Zet in op pop-up marketing
Een pop-up evenement zonder bezoekers is een flop. Voorzie daarom het nodige budget voor marketing.
De promotie start al enkele maanden op voorhand. Kondig het evenement aan op Instagram, TikTok en andere sociale media. Die berichten ondersteun je met een betalende advertentiecampagne. Schakel ook influencers en bloggers in om wat buzz rond je pop-up event te creëren.
Een sterke marketingcampagne heeft ook een offline luik. Hang posters of banners op, en plaats richtingwijzers naar het event. Zorg ervoor dat de eventlocatie duidelijk zichtbaar is door middel van vlaggen en ander printmateriaal.
Zorg voor backups
Yes, het pop-up event is eindelijk aangebroken. Het laatste dat je wil is een stroompanne of videomateriaal dat niet werkt. Daarom moet je op voorhand alles twee keer (of zelfs meer) controleren.
Zorg ook voor backups in geval van nood. Denk bijvoorbeeld aan een extra springkasteel dat je kan laten leveren of een paar extra goodiebags indien er toch meer gasten zijn dan verwacht.
Toiletwagen nodig voor je pop-up?
Als je een pop-up event organiseert op een locatie zonder sanitaire voorzieningen hebben wij dé oplossing: een toiletwagen. Deze mobiele toiletten bieden je gasten alle comfort. Bovendien plaats je deze WC-wagens waar jij dat wil. Een afvoer is zelfs niet nodig.
Meer weten? Ontdek de verschillende modellen of vraag online een gratis offerte.